27 Januari

Jag vet att det är många som vill att jag skriver här. Jag VILL skriva, men glömmer ofta bort eller har inte tid. Nu den senaste tiden så har inte min dator funkat vilket också varit en anledning till att jag inte orkat skriva. Jag hatar nämligen att skriva på surfplattan, det tar ca 200 år att skriva ett inlägg på den...

Det nya året har börjat riktigt bra och jag är väldigt busy. Men det är skönt att ha saker att göra, dagarna och veckorna går väldigt snabbt då.

Mina små änglar (ibland djävular) mår jättebra. När jag kom tillbaka efter jul så gick Rosie ordentligt. Nu springer hon ifrån mig och jag måste vara på ständig vakt och se vad hon ska hitta på. Jag tror att hon ser världen som en enda stor hinderbana för tillfället och alla stolar, bord, soffor och lådor är nya och roliga hinder. Kul tycker Rosie, stressande säger Mikaela!

Pojkarna bara växer och växer och är otroligt vetgiriga. De älskar när jag berättar nya saker för dem och de vill alltid ha allt förklarat för att de ska kunna förstå. Något väldigt stort hände förra veckan, vi har tränat på att börja läsa och förra veckan klarade Joeav att läsa två av tre ord som jag höll fram på ett kort och Sam 9 av tio. VET NI HUR MAGISKT DET VAR!? Jag och barnen visade det för Kate på kvällen och hon bara satt där, med öppen mun och kunde inte säga något. Till sist sa hon med tårar i ögonen: Mikaela, du har lärt mina barn att läsa. Det här är helt du som har gjort, du är helt fantastiskt. Finns det något du inte klarar av?
Den kommentaren värmde ska ni veta, jag har aldrig varit så stolt över killarna som då. JAG, Mikaela, har lärt mina barn att läsa. DET ÄR SÅ JÄKLA STORT!!! Ni fattar inte. Helt fantastiskt.

xx
Allmänt | |
#1 - - Karro:

Kul att läsa om "dina" barn och om dig:) Jodå, jag förstår hur du känner med läsningen. Svea börjar också lite smått intressera sig för bokstäver och läser mamma, pappa, Svea, Elis, ko,bland annat.
Skriv snart igen, det behöver ju inte vara så mycket, jag tycker bättre med lite än inget alls. Vi kanske kan skypa till helgen? Kramar i mängder från Moster K.

#2 - - Tilda:

Äntligen ett inlägg! Detta måste hända oftare! Puss och kram

Upp