2 April

Efter att några hemma gjort så att jag fått dåligt samvete får jag väl sätta mig här igen och börja skriva. Det är inte lätt att lägga tid på saker som blogg osv när mitt liv här är så pass hektiskt som det är, kan ge ett exempel på en normal dag:
  • Jag går upp halv åtta för att göra gröt till mig själv och äter samtidigt som barnen medan Richard fixar med deras frukost. Efter det sminkar jag mig och gör mig iordning.
  • Halv nio tar jag över och klär barnen, leker lite snabbt, tar på skor och ytterkläder och får in alla i bilen. Sedan skjutsar jag Richard till stationen och kör sen vidare mot skolan med barnen.
  • Barnen börjar skolan kvart över nio. Där ska kläder hängas upp, barnen ska gå på toa innan de går in och det är allmänt hektsikt med alla andra mammor med barn. Men ingen, INGEN, har tre barn att se efter vilket får mig att se ut som värsta supermorsan haha.
  • Från halv tio till kvart i ett gör Rosie och jag olika aktiviteter, allt från musikklasser, till ärenden till Kate och Richard eller leka i parken. Det varierar varje veckan. Det är kul att spendera lite egentid med Rosie och hon gillar definitivt uppmärkasmheten.
  • Vid ett hämtar vi killarna och eftermiddagen är vår. Vi kan gå till parken och leka (vilket vi gör typ varje dag nu när det är fint väder), baka, leka med duplo eller tågbana eller bara mysa framför en film. Vid två/ halv tre lägger jag Rosie för en/två timmars nap. Då brukar jag passa på att göra saker med pojkarna som jag inte kan göra när hon är vaken: Bakning är lättare utan henne, Playmobile, Lego eller pyssling.
  • Vid fem ska middagen stå på bordet. De äter lite allt möjligt men är fortfarande rätt knepiga med vissa maträtter. Sen jag kom hit har jag lärt dem att äta(det här är saker de verkligen inte åt innan): Ketchup, potatismos, köttfärsås, ungsrostade grönsaker, grillspett, crabonara, bakverk som inte är choklad, pizza. Det är säkert fler saker som jag har glömt men det är väldigt kul att se deras utveckling!
  • Vid sex har jag plockat undan maten och jag städar efter middagen, vid kvart över ungefär går vi upp och borstar tänderna och badar dem. Detta är alltid lite knöligt då det tar dem tusen år att börja borsta tänderna då de mest står och leker vid kranen. Efter det har vi Rosies sagostund där hon väljer böckerna och fokusen liggeer på henne. Efter det får de se på två barnprogram medan jag ger Rosie hennes mjölk. Sen mellan halv sju till halv åtta kommer antingen Kate eller Richard hem eller båda två för att ta över och jag får min lediga tid
Min lediga tid har de senaste veckorna bestått av HP-plugg, se Tom eller Hine, träna eller laga mat. Sen duschar jag och går och lägger mig runt halv elva. Som ni ser finns det verkligen inte mycket tid över till något annat. På helgerna har jag varit inne i London eller St Albans och gjort saker och sett personer. MEN TROTS DET ska jag försöka uppdatera här om det jag gör. Även om det blir enformigt.. Hejsvejs!
 
Allmänt | |
#1 - - Christel:

Vi ger varandra dåligt samvete, då går det på ett ut va? ;) Puss <3

#2 - - Tilda:

Nån gång i veckan måste du hinna med att skriva! Du behöver inte skriva varje dag. Lika kul varje gång du skrivit. Puss och kram!

Upp